Ambasadorji nasmeha so slovensko društvo za terapijo s pomočjo živali. Vodnica Urška Ivanovič in...
VRTCA POD GRADOM
Slovenski tradicionalni zajtrk
V Sloveniji je od 11. do 15. novembra potekal teden slovenske hrane, ki se zaključi s slovenskim...
Igre z matematiko v predšolskem obdobju
Delovni list 1 – Sadje
Matematično ozadje: številske množice, osnovne računske naloge
Matematični cilji:
- splošni
- Otrok se seznanja z matematiko v vsakdanjem življenju.
- konkretni
- o Otrok rabi imena za števila.
- o Otrok spoznava simbole za števila.
- o Otrok šteje v pravem vrstnem redu.
Starost otrok: od 5 do 6 let
Navodilo otrokom: V drevesa nariši toliko sadežev, kot je napisano na tablah, ki visijo na drevesih. Na tablah imaš označeno tudi vrsto sadja, ki ga narišeš.
Delovni 2 – Polovica
Matematično ozadje: simetrije, orientacija v prostoru, togi premiki
Matematični cilji:
- splošni
- Otrok doživlja matematiko kot prijetno izkušnjo.
- konkretni
- Otrok spoznava in opazuje simetrijo.
- Otrok spoznava lastnosti zrcaljenja in jih uporablja na preprostih primerih.
Starost otrok: od 4 do 6 let
Navodilo otrokom: Nariši še drugo polovico predmetov. Potrudi se, da bodo čim bolj podobne prvi polovici.
Delovni list 3 – Ptičja zgodba
Matematično ozadje: kombinatorika, verjetnost, sklepanje
Matematični cilji:
- splošni
- Otrok se seznanja z matematiko v vsakdanjem življenju.
- konkretni
- o Otrok napoveduje rezultat, razplet dogodka.
- o Otrok opazuje in izkusi zaporedje dogodkov, se pogovarja o njihovi medsebojni povezanosti.
Starost otrok: 4 do 6 let
Navodilo otrokom: Oštevilči risbe tako, da bo zaporedje pravilno (začni z risbo na kateri je dogodek, ki se je zgodil najprej).
Delovni list 4 – Baloni
Matematično ozadje: simetrije, orientacija v prostoru, togi premiki
Matematični cilji:
- splošni
- Otrok doživlja matematiko kot prijetno izkušnjo.
- konkretni
- o Otrok se uči orientacije v prostoru.
- o Otrok spoznava prostor, njegove meje, zunanjost, notranjost.
Starost otrok: 4 do 6 let
Navodilo otrokom: Pomagaj vsaki živali poiskati svoj balon. Enega balona ne drži nobena žival.
Delovni list 5 – Živali
Matematično ozadje: množice in bijektivne preslikave
Matematični cilji:
- splošni
- Otrok razvija matematično razmišljanje, spretnost in izražanje.
- konkretni
- o Otrok usvaja in uporablja pojme večji/manjši, dolg/kratek, visok/nizek …
- o Otrok ureja predmete po naraščajoči oz. padajoči lastnosti.
Starost otrok: 5 do 6 let
Navodilo otrokom: Uredi živali od najmanjše do največje. Ne oziraj se na to, kakšne so te živali v resnici, ampak se osredotoči, kakšne so na risbi. V kvadrate poleg njih zapiši število (število ena je pri najmanjši živali).
Delovni list 6 – Vzrok/posledica
Matematično ozadje: kombinatorika, verjetnost, sklepanje
Matematični cilji:
- splošni
- Otrok se seznanja z matematiko v vsakdanjem življenju.
- konkretni
- o Otrok spoznava odnos med vzrokom in posledico.
- o Otrok se seznanja z verjetnostjo dogodkov in rabi izraze za opisovanje verjetnosti dogodka.
- o Otrok napoveduje rezultat, razplet dogodka.
Starost otrok: 4 do 6 let
Navodilo otrokom: Na levi strani imaš narisane različne dogodke (vzroke). Na desni strani pa kaj se zgodi po temu dogodku (posledice). Dogodke poveži z razpleti dogodkov. En dogodek pa lahko povežeš samo z enim razpletom. Sami ti morajo ostati štirje razpleti dogodka.
Delovni list 7 – Poišči predmete
Matematično ozadje: simetrije, orientacija v prostoru, togi premiki
Matematični cilji:
- splošni:
- Otrok doživlja matematiko kot prijetno izkušnjo.
- konkretni:
- o Otrok rabi izraze za opisovanje položaja predmetov (na, v, pod, nad…).
- o Otrok se uči pojmov levo/desno, spodaj/zgoraj,…
- o Otrok spoznava prostor, njegove meje, zunanjost, notranjost
Navodilo otrokom: Spodaj narisane predmete poišči v zgornji sliki. Ko predmet najdeš, si to označi (obkroži, prečrtaj), da ne pozabiš, da si predmet že poiskal. Poiskati pa moraš vseh 10 predmetov.
Delovni list 8 – Labirint
Matematično ozadje: simetrije, orientacija v prostoru, togi premiki
Matematični cilji:
- splošni:
- Otrok razvija matematično razmišljanje, spretnost in izražanje.
- konkretni:
- Otrok spoznava prostor, njegove meje, zunanjost, notranjost.
- Otrok se uči orientacije v prostoru.
Starost otrok: 4 do 6 let
Navodilo otrokom: Pomagaj ježku poiskati pot do slastne hruške, če se ježek lahko premika samo po poteh, pobarvanih z rjavo barvo.
Delovni list 9 – Nadaljuj!
Matematično ozadje: kombinatorika, verjetnost, sklepanje
Matematični cilji:
- splošni:
- Otrok razvija matematično razmišljanje, spretnost in izražanje.
- konkretni:
- Otrok prepozna zaporedje in ga nadaljuje.
Starost otrok: 4 do 6 let
Navodilo otrokom: Nadaljuj zaporedja! Če želiš lahko predmete pobarvaš, drugače pa jih samo nariši.
Delovni list 10 – Gosenice
Matematično ozadje: številske množice, osnovne računske naloge
Matematični cilji:
- splošni:
- Otrok razvija matematično razmišljanje, spretnost in izražanje.
- konkretni:
- o Otrok rabi imena za števila.
- o Otrok spoznava simbole za števila.
- o Otrok šteje v pravem vrstnem redu.
Starost otrok: 4 do 6 let
Navodilo otrokom: Glavam gosenice nariši ali odtisni s štampiljko (uporabiš lahko plutovinast zamašek) toliko krogov (delov telesa), kolikor je zapisano pred njo.
Delovni list 11 – Razmetana soba
Matematično ozadje: množice in bijektivne preslikave
Matematični cilji:
- splošni:
- Otrok se seznanja z matematiko v vsakdanjem življenju.
- konkretni:
- Otrok razvršča predmete po različnih kriterijih.
Starost otrok: 4 do 6 let
Navodilo otrokom: Škrat Bine ima zelo razmetano sobo. Pomagaj mu jo pospraviti. V kroge nariši predmete, ki jih vidiš na listu. Razvrsti jih po barvi, kot je narisano na notranjem robu kroga. Predmete, ki si razvrstil, lahko prečrtaš.
Delovni list 12 – Božična zmeda
Matematično ozadje: zbiranje, urejanje in prikazovanje podatkov
Matematični cilji:
- splošni:
- Otrok razvija matematično razmišljanje, spretnost in izražanje.
- konkretni:
- Otrok smiselno ureja pridobljene podatke.
Starost otrok: 5 do 6 let
Navodilo otrokom: Preštej zgornje predmete in pridobljene podatke vstavi v graf. Tako boš pomagal škratom pri tej božični zmedi.
Viri:
- Kurikulum za vrtce, Ministrstvo za šolstvo in šport, Zavod RS za šolstvo, Ljubljana, 1999.
Hana Fekonja, Daša Lokar, Urška Zlodej in Nataša Deželak