KJE JE POMLAD?

Živali v pravljici so iskale pomlad. Tudi otroci iz skupine Kapljic smo odšli pomladi naproti. Pot...

več...
Politika zasebnosti
DEL DOHODNINE ZA SKLAD
VRTCA POD GRADOM

Mešanje tekočin

Globalni cilj:

  • Spoznavanje tekočin in njihovih lastnosti.

 

Cilji:

  • Otrok odkrije in spozna lastnosti vode, sirupa, olja, detergenta.
  • Otrok odkrije in spozna, kako se tekočine med seboj mešajo in kako se pri tem spreminjajo lastnosti zmesi.
  • Otrok razlikuje med tekočinami, ki so pitne in tistimi, ki niso.
  • Otrok pridobi izkušnje z gostejšimi in redkejšimi tekočinami.

 

Pripomočki:

  • 7 prozornih lončkov za izvajanje poskusov
  • 4 prozorni lončki (v teh lončkih naj bodo voda, sirup, olje in detergent)
  • 4 velike žlice

 

Poskus 1: Mešanje vode in sirupa

V prozoren lonček s pomočjo velike žlice dodamo dve žlici vode in nato prilijemo dve žlici sirupa.

Otrokom pred poskusom zastavite naslednji vprašanji: Ali mislite, da sirup plava ali potone? Ali mislite, da se voda in sirup mešata med seboj?

Po izvedenem poskusu ugotovimo, da sirup v vodi vedno potone in, da se voda in sirup mešata med seboj, pri tem pa nastane malinovec.

 

Poskus 2: Mešanje vode in olja

V prozoren lonček s pomočjo žlice dodamo dve žlici vode in nato prilijemo dve žlici olja. Otrokom pred poskusom zastavite naslednji vprašanji: Ali mislite, da olje plava ali potone? Ali mislite, da se voda in sirup mešata med seboj?

Po izvedenem poskusu ugotovimo, da olje plava na vodi in, da se voda in olje ne mešata med seboj.

 

Poskus 3: Mešanje sirupa in olja

V prozoren lonček s pomočjo žlice dodamo dve žlici sirupa in nato prilijemo dve žlici olja.

Otrokom pred poskusom zastavite naslednji vprašanji: Ali mislite, da se sirup in olje mešata med seboj? Kje mislite, da se bo nahajal sirup in kje olje?

Po izvedenem poskusu ugotovimo, da se sirup in olje ne mešata med seboj, saj je olje redkejše in zato lažje od sirupa, zato plava na njegovi površini.

 

Poskus 4: Mešanje vode in detergenta

V prozoren lonček s pomočjo žlice dodamo dve žlici vode in nato prilijemo dve žlici detergenta.

Otrokom pred poskusom zastavite naslednji vprašanji: Ali mislite, da detergent plava ali potone na vodi? Ali mislite, da se voda in detergent mešata med seboj?

Po izvedenem poskusu ugotovimo, da se voda in detergent mešata med seboj.

 

Poskus 5: Mešanje olje in detergenta

V prozoren lonček s pomočjo žlice dodamo dve žlici olja in nato prilijemo dve žlici detergenta.

Otrokom pred poskusom zastavite naslednji vprašanji: Ali mislite, da se olje in detergent mešata med seboj? Kje mislite, da se bo nahajalo olje in kje detergent?

Po izvedenem poskusu ugotovimo, da če premešamo olje in detergent nastane emulzija in, da olje vedno plava na površini detergenta.

 

Poskus 6: Mešanje sirupa in detergenta

V prozoren lonček s pomočjo žlice dodamo dve žlici sirupa in nato prilijemo dve žlici detergenta.

Otrokom pred poskusom zastavite naslednji vprašanji: Ali mislite, da se sirup in detergent mešata med seboj? Kje mislite, da se bo nahajal sirup in kje detergent?

Po izvedenem poskusu ugotovimo, da sirup potone na dno in, če ju premešamo med seboj, se mešata.

 

Poskus 7: Nalijemo vse tekočine drugo na drugo

V prozoren lonček s pomočjo žlic dodamo dve žlici vode, dve sirupa, dve olja in dve žlici detergenta.

Otrokom pred poskusom zastavite naslednji vprašanji: Kje mislite, da se bo nahajala voda, sirup, olje in detergent? Ali mislite, da se tekočine mešajo med seboj?

Po izvedenem poskusu ugotovimo, da ima največjo gostoto sirup, ki potone na dno lončka. Od spodaj navzgor si nato sledijo še detergent, voda in olje. Če vse tekočine premešamo med seboj, se mešajo.

 

 

*Otrokom pustite, da sami natočijo tekočine in jim ob potrebi samo pomagajte. Najmlajšim (1-3) pa seveda pomagajte ter jim namesto vprašanj vi povejte, kaj se zgodi s posamezno tekočino.

 

 

Vir: Zapiski pri predmetu Zgodnje učenje naravoslovja (Pef).

 

 

 

Pripravili: Urška Zlodej in Nataša Deželak

 

 

 

Dostopnost