DEL DOHODNINE ZA SKLAD
VRTCA POD GRADOM

PREDSTAVITEV POKLICA

Ivin očka nam je predstavil poklic inženirja. Povedal je da, so včasih načrte risali ročno, danes...

več...
Politika zasebnosti
Kodeks etičnega ravnanja

Program za starše v šolskem letu 2017/18

Tako kot že vrsto let, tudi v tem šolskem letu organiziramo v našem vrtcu program za starše,  oziroma srečanja za starše  o razvoju in vzgoji otrok. Program je namenjen vsem  staršem.

Na srečanjih, ki se smiselno nadgrajujeta, bomo poskušali s pomočjo gostje predstaviti najpogostejše vzgojne dileme in  poiskati odgovore nanje. Programa, ki so ga starši ocenili zelo pozitivno, se je v lanskem šolskem letu udeležilo 68 staršev.

PRIDITE, PRISLUHNITE, VPRAŠAJTE, RAZPRAVLJAJTE

Naslov srečanja

 Datum

 Gostja

Kako se pogovarjati z otrokom

 4. 10. 2017

 Tatjana Verbnik Dobnikar

Kako razumeti vedenje otrok

 18. 10. 2017

 Tatjana Verbnik Dobnikar

Srečanji bosta  na sedežu vrtca, v enoti PRULE, Praprotnikova 2, Ljubljana,  ob 17.  uri.

Gostja – Mag. Tatjana Verbnik Dobnikar je univerzitetna diplomirana socialna pedagoginja, svetovalna delavka na osnovni šoli, gestalt psihoterapevtka, predavateljica in inštruktorica za vrstniško mediacijo v šoli.

Kako se pogovarjati z otrokom – 4. 10. 2017 ob 17. uri

Povzetki vsebine – kako poslušati otroka;  kdaj in kaj govoriti, da vzpostavimo z otrokom pristni stik; katere so pogoste napake, ki nas od otroka oddaljijo; prepoznati, kako z njim prekinjamo stik in kako ga lahko ponovno vzpostavimo. Osnovno izhodišče je, kako naj odrasli delujemo, da bi s svojim govorjenjem in ravnanjem z otroki vzpostavili in ohranjali dober odnos. Na srečanju bomo iskali uspešne načine ravnanja in komunikacije z otroki, da bi pri njih razvili samostojnost in odgovornost.

Kako razumeti vedenje otroka – 18. 10. 2017 ob 17. uri

Starši se pogosto sprašujejo – smo preveč popustljivi,  prestrogi, nas otrok izsiljuje ali preizkuša;  kaj delamo narobe, da  otrok ne posluša; kako postaviti meje; koliko otrok sploh zmore v teh letih; kako naj vzgajava skupaj, ko pa sva tako različna; včasih sem bolj strog/a, potem pa imam občutke krivde?

Ob konkretnih primerih bomo pogledali najpogostejše napake in se učili, kako poslušati otroke in se z njimi   pogovarjati.

V A B L J E N I !

Mnenja staršev o programu za starše izvedenem v lanskem šolskem letu

Srečanj  se je udeležilo  68 staršev in tri strokovne delavke vrtca. Vprašalnike  je vrnilo 29 staršev.

  1. Ocene staršev o kakovosti srečanj glede na strokovnost, pripravljenost in prepričljivost:  z oceno visoko kakovostna  jih ocenjuje  76% staršev,   z oceno zmerno   jih ocenjuje 24% in nič z oceno nizko in  zelo nizko.
  2. Ocene staršev o načinu predstavitve vsebin in o animiranju staršev: 72% staršev ocenjuje srečanja z oceno izvrstno, 28 % z oceno dobro. Ocen  slabo ali  zelo slabo ni bilo.
  3. Vrednotenje srečanj glede na vrednost pridobljenega znanja, oziroma vedenja: 55% staršev bo pridobljeno znanje uporabljalo vedno, 35% občasno, 10% redko in nič nikoli.
  4. 86% staršev bo srečanja priporočilo drugim staršem, 10% jih ne bo, pri 4% ni bilo odgovora.
  5. Ocena zanimivosti: 76% staršev meni, da so srečanja zelo zanimiva; 20% jih meni, da so zanimiva in nič, da so nezanimiva (4% staršev na to vprašanje ni odgovorilo).
  6. Odgovori staršev o tem kaj so pridobili na srečanjih: potrditev lastnih razmišljanj in ravnanj (7x), veliko zanimivih primerov iz življenja (3x), izhodišče za vzgojo, ravnanje, razmišljanje (3x), dobrodošlo pomoč staršem, koristno vsebino (2x), veliko uporabnih nasvetov (2x), vrnitev k zdravi kmečki pameti, spodbude za doslednost pri vzgoji, stvari za razmislek, zanimivo podajanje vsebin, kako ravnati v ključni situaciji, spodbude k zdravemu, odločnemu razmišljanju; pridobil sem veliko, vendar se bojim, da je teorija različna od prakse, ampak to je individualen problem; pridobil sem malo, predavatelj se mora držati teme.
  7. Kaj jim je bilo na srečanjih najbolj všeč: primeri in iskanje rešitev iz prakse (5x), vse (3x), zanimiva debata (3x), možnost diskusije, predavatelj mi je bil »pisan na kožo«, s predavateljem se popolnoma strinjam, potrditev prepričanj v katere že verjamem, vidik raznolikosti in različnih mnenj, lomljenje mnenj in stereotipov,  aktualna problematika, krasno predavanje.
  8. Kaj je starše motilo: nerazumna vprašanja nekaterih staršev, ki niso imela nič povezave s temo predavanja, vpadanje staršev v besedo predavatelja, dolgovezenje določenih staršev (kar pa ni vlivalo na celotno srečanje), soočenje s tem, da včasih ni odgovorov, vendar to ni odvisno od strokovnjakov, ponavljanje lanske vsebine (opomba – lanskoletno vsebino smo poskušali nadgraditi), oddaljitev od teme zaradi interaktivnosti udeležencev, dopuščanje preveč časa staršem za določene teme, ki niso bile v okviri predavanja; da niste speljali agende; neodprtost predavatelja do drugačnih pogledov; premalo strokovno – preveč trdna mnenje predavatelja.                   Zanimiva je pri letošnjih odzivih staršev  prav ta dvojnost v pogledih na vzgojo:  nekaterim staršem so bili predstavljeni pogledi glede  vzgoje izredno všeč, imeli občutek, da so zelo realni in so dopuščali različnost ter tudi zdravorazumski pristop, nasprotno pa so  nekateri drugi starši o istem srečanju  s strokovnjakom menili ravno obratno.
  9. Kaj bi še priporočali organizatorjem srečanj : starši si želijo še več takih srečanj (12x), pohvala za to, da so organizirana tovrstna srečanja (2x), dobro bi bilo povabiti še kakšnega drugega predavatelja, interaktivne delavnice, kjer bi v manjših skupinah reševali konkretne primere iz prakse.

Orodna vrstica za dostopnost