V Sloveniji je od 11. do 15. novembra potekal teden slovenske hrane, ki se zaključi s slovenskim...
VRTCA POD GRADOM
Tačke pomagačke pri Bibah
19.11. nas je že drugič v letošnjem šolskem letu obiskala terapevtska psička Bella z lastnico...
Program za starše v šolskem letu 2017/18
Tako kot že vrsto let, tudi v tem šolskem letu organiziramo v našem vrtcu program za starše, oziroma srečanja za starše o razvoju in vzgoji otrok. Program je namenjen vsem staršem.
Na srečanjih, ki se smiselno nadgrajujeta, bomo poskušali s pomočjo gostje predstaviti najpogostejše vzgojne dileme in poiskati odgovore nanje. Programa, ki so ga starši ocenili zelo pozitivno, se je v lanskem šolskem letu udeležilo 68 staršev.
PRIDITE, PRISLUHNITE, VPRAŠAJTE, RAZPRAVLJAJTE
Naslov srečanja |
Datum |
Gostja |
Kako se pogovarjati z otrokom |
4. 10. 2017 |
Tatjana Verbnik Dobnikar |
Kako razumeti vedenje otrok |
18. 10. 2017 |
Tatjana Verbnik Dobnikar |
Srečanji bosta na sedežu vrtca, v enoti PRULE, Praprotnikova 2, Ljubljana, ob 17. uri.
Gostja – Mag. Tatjana Verbnik Dobnikar je univerzitetna diplomirana socialna pedagoginja, svetovalna delavka na osnovni šoli, gestalt psihoterapevtka, predavateljica in inštruktorica za vrstniško mediacijo v šoli.
Kako se pogovarjati z otrokom – 4. 10. 2017 ob 17. uri
Povzetki vsebine – kako poslušati otroka; kdaj in kaj govoriti, da vzpostavimo z otrokom pristni stik; katere so pogoste napake, ki nas od otroka oddaljijo; prepoznati, kako z njim prekinjamo stik in kako ga lahko ponovno vzpostavimo. Osnovno izhodišče je, kako naj odrasli delujemo, da bi s svojim govorjenjem in ravnanjem z otroki vzpostavili in ohranjali dober odnos. Na srečanju bomo iskali uspešne načine ravnanja in komunikacije z otroki, da bi pri njih razvili samostojnost in odgovornost.
Kako razumeti vedenje otroka – 18. 10. 2017 ob 17. uri
Starši se pogosto sprašujejo – smo preveč popustljivi, prestrogi, nas otrok izsiljuje ali preizkuša; kaj delamo narobe, da otrok ne posluša; kako postaviti meje; koliko otrok sploh zmore v teh letih; kako naj vzgajava skupaj, ko pa sva tako različna; včasih sem bolj strog/a, potem pa imam občutke krivde?
Ob konkretnih primerih bomo pogledali najpogostejše napake in se učili, kako poslušati otroke in se z njimi pogovarjati.
V A B L J E N I !
Mnenja staršev o programu za starše izvedenem v lanskem šolskem letu
Srečanj se je udeležilo 68 staršev in tri strokovne delavke vrtca. Vprašalnike je vrnilo 29 staršev.
- Ocene staršev o kakovosti srečanj glede na strokovnost, pripravljenost in prepričljivost: z oceno visoko kakovostna jih ocenjuje 76% staršev, z oceno zmerno jih ocenjuje 24% in nič z oceno nizko in zelo nizko.
- Ocene staršev o načinu predstavitve vsebin in o animiranju staršev: 72% staršev ocenjuje srečanja z oceno izvrstno, 28 % z oceno dobro. Ocen slabo ali zelo slabo ni bilo.
- Vrednotenje srečanj glede na vrednost pridobljenega znanja, oziroma vedenja: 55% staršev bo pridobljeno znanje uporabljalo vedno, 35% občasno, 10% redko in nič nikoli.
- 86% staršev bo srečanja priporočilo drugim staršem, 10% jih ne bo, pri 4% ni bilo odgovora.
- Ocena zanimivosti: 76% staršev meni, da so srečanja zelo zanimiva; 20% jih meni, da so zanimiva in nič, da so nezanimiva (4% staršev na to vprašanje ni odgovorilo).
- Odgovori staršev o tem kaj so pridobili na srečanjih: potrditev lastnih razmišljanj in ravnanj (7x), veliko zanimivih primerov iz življenja (3x), izhodišče za vzgojo, ravnanje, razmišljanje (3x), dobrodošlo pomoč staršem, koristno vsebino (2x), veliko uporabnih nasvetov (2x), vrnitev k zdravi kmečki pameti, spodbude za doslednost pri vzgoji, stvari za razmislek, zanimivo podajanje vsebin, kako ravnati v ključni situaciji, spodbude k zdravemu, odločnemu razmišljanju; pridobil sem veliko, vendar se bojim, da je teorija različna od prakse, ampak to je individualen problem; pridobil sem malo, predavatelj se mora držati teme.
- Kaj jim je bilo na srečanjih najbolj všeč: primeri in iskanje rešitev iz prakse (5x), vse (3x), zanimiva debata (3x), možnost diskusije, predavatelj mi je bil »pisan na kožo«, s predavateljem se popolnoma strinjam, potrditev prepričanj v katere že verjamem, vidik raznolikosti in različnih mnenj, lomljenje mnenj in stereotipov, aktualna problematika, krasno predavanje.
- Kaj je starše motilo: nerazumna vprašanja nekaterih staršev, ki niso imela nič povezave s temo predavanja, vpadanje staršev v besedo predavatelja, dolgovezenje določenih staršev (kar pa ni vlivalo na celotno srečanje), soočenje s tem, da včasih ni odgovorov, vendar to ni odvisno od strokovnjakov, ponavljanje lanske vsebine (opomba – lanskoletno vsebino smo poskušali nadgraditi), oddaljitev od teme zaradi interaktivnosti udeležencev, dopuščanje preveč časa staršem za določene teme, ki niso bile v okviri predavanja; da niste speljali agende; neodprtost predavatelja do drugačnih pogledov; premalo strokovno – preveč trdna mnenje predavatelja. Zanimiva je pri letošnjih odzivih staršev prav ta dvojnost v pogledih na vzgojo: nekaterim staršem so bili predstavljeni pogledi glede vzgoje izredno všeč, imeli občutek, da so zelo realni in so dopuščali različnost ter tudi zdravorazumski pristop, nasprotno pa so nekateri drugi starši o istem srečanju s strokovnjakom menili ravno obratno.
- Kaj bi še priporočali organizatorjem srečanj : starši si želijo še več takih srečanj (12x), pohvala za to, da so organizirana tovrstna srečanja (2x), dobro bi bilo povabiti še kakšnega drugega predavatelja, interaktivne delavnice, kjer bi v manjših skupinah reševali konkretne primere iz prakse.